Vi söker en projektledare inom IT!

Är du en erfaren projektledare med stark affärsmässig förståelse och teknisk kompetens? HRM Software söker nu en driven och strukturerad projektledare som kan leda kritiska leveransprojekt och bidra till bolaget fortsatta framgång!

HRM Software är en ledande leverantör av moderna och flexibla HR-lösningar, främst till stora svenska företag och kommuner. Deras produkt är känd för sin användarvänlighet och anpassningsförmåga, vilket ger HRM en stark position på marknaden.

Dina arbetsuppgifter

Som projektledare hos oss kommer du att ha en central roll där du ansvarar för planering, genomförande och uppföljning av komplexa IT-projekt. Du kommer att arbeta nära våra kunder och interna team för att säkerställa att projekten levereras enligt uppsatta mål och tidsramar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Utveckla leveransplaner och affärskalkyler.

  • Leda och engagera projektteam för att nå högpresterande nivåer.

  • Styra projekt mot resultatmål och analysera risker löpande.

  • Hantera change requests och rapportera till interna och externa styrgrupper.

  • Delta i försäljningsfasens slutskede för att säkerställa en trovärdig och pålitlig framställning till kunder.

Din profil

För att du ska lyckas som Projektledare hos oss har du erfarenhet som projektledare inom IT, gärna med fokus på lönesystemsintegrationer. Du besitter stark affärsmässig förståelse och har en vana vid att följa avtal och hantera avvikelser. Vidare har du en teknisk förståelse och förmåga att sätta dig in i komplexa system. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med kunder och styrgrupper. Då du i tjänsten ansvarar för affärskalkyler och analyser krävs kunskaper i att arbeta med Excel för formelberäkningar och diagram.

Goda kunskaper i engelska, både skriftligt och muntligt är ett krav då flera av våra upphandlingsdokument är på engelska samt flera av kunderna pratar engelska.

Det är meriterande om du har kunskap om PPS och erfarenhet av att arbeta med stora, komplexa leveransmodeller, gärna inom lön.

För att trivas hos oss bör du vara strukturerad, lösningsorienterad och flexibel. Du är en stabil och trygg ledare som kan lyssna på ditt team och anpassa dig till förändringar. Vidare lägger vi stor vikt vid att du har en stor förståelse för ett gott affärsmannaskap, dvs brinner för att skapa en god kundkontakt och du har ett genuint intresse för processutveckling och effektivisering.

Vi erbjuder

Personlig utveckling med stort inflytande och frihet till påverkan av din egna arbetssituation.

En central roll i företaget och en möjlighet att i nära samarbete med företagets kunder skapa affärsnytta och mervärde för såväl företaget som för kunden.

En spännande och varierande roll med mycket kundkontakt med de främsta bolagen i Sverige.

Möjlighet att arbeta tätt med utvecklings-, produkt- och säljteam.

Ett introduktionsprogram där du får stöd och handledning från erfarna kollegor.

Konkurrenskraftig lön, friskvårdsbidrag om 5 000 kr och 30 dagars semester.

Träningstid på arbetstid.


Ansök via vår rekryteringspartner

I den här rekryteringsprocessen har HRM Software valt att samarbeta med Maxkompetens AB. Om du har frågor om företaget eller om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Nathalie Stjärned på telefon 0733 20 56 35.

Vi använder oss av löpande urval, så vänta inte med din ansökan. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten via Maxkompetens hemsida.

HRM Software har idag Sveriges senast utvecklade HR-/ lönesystem för stora organisationer. Systemet hanterar lön, personella resurser samt tid och bemanning. Innovativt, personligt och tillgängligt – precis som ett HR-/ lönestöd ska vara!

Previous
Previous

Torbjörn Karlsson tillträder som ny VD för HRM Software

Next
Next

Vi stödjer Barncancerfonden!