Kundstöd
Nedladdning

HRM-Bloggen

Save the date! 

HRMS Kunddag/årsskifte

5 sept, 2017

29-30 november går årets kunddag och årsskiftesseminarium av stapeln på Hilton Slussen i Stockholm.
Vi kan lova två dagar fullt med nyttigheter, nyheter, nätverkande, delande och skratt så vig dessa heldagar i din kalender redan nu. 

Vi återkommer inom några veckor med en komplett agenda!

 

Vi ses!

Jobba hos oss!

28 april, 2017

Framgångarna fortsätter för HRM!

 

Nu behöver vi ytterligare förstärka vår organisation med nya medarbetare. Vi söker systemsäljare och verksamhetskonsulter.

 

Läs mer om tjänsterna »

Nya lokaler för fortsatt tillväxt

4 december, 2016

Vi flyttar till nya kreativa lokaler för att växa vidare. Här kan vi iallafall expandera till 80-90 personer. Följ med på en rundtur inför inflyttningen med VD Christian Myhrberg som SMP webb TV producerat, eller tryck på "se bilder".

 

Se bilderexpand_more

Gamla lokstallarna - HRM Softwares lokaler Gamla lokstallarna - HRM Softwares lokaler Gamla lokstallarna - HRM Softwares lokaler Gamla lokstallarna - HRM Softwares lokaler

Välkommen till kunddagarna

23 september, 2016

HRM har nöjet att bjuda in dig till Växjö 7-8 december och årets kunddagar!

 

Precis som förra året kombinerar vi vår kunddag med årsskiftesutbildningen. Under kunddagen (första dagen) ligger fokus på nytt och viktigt som hänt i systemet, medan vi under dag två inriktar oss på årsskiftet.

 

Extra spännande och kul är de nya passen som tillkommit under den första dagen. Nytt är bland annat passet om nyheter i lagar och regler och ett fördjupat temapass.

Läs vidareexpand_more

Dag 1 - HRM Kunddag 7/12


Vi inleder dagen med en drop-in-fika med smörgås och kaffe mellan klockan 09.30 – 10.00.
Första dagen kommer att hålla på till cirka 16.30 och nedan visas innehållet för dagen.

  • Nyheter Lagar och Regler
    Vad har beslutats under 2016 och vad kommer att hända 2017? Vi kommer att ta upp viktiga och relevanta delar gällande förändringar i lagar och regler och förklarar hur detta påverkar er och systemet. Exempel för detta pass är arbetsgivaravgifterna, traktamenten och kontrolluppgifter.
  • Vad har hänt i systemet under året?
    En tillbakaspolning och genomgång av bra och viktiga delar som skett i systemet under året.
  • Nyheter i kommande version av HRM
    Vi demonstrerar nyheterna som kommer att finnas med i kommande version av systemet.
  • Tema
    Vi fördjupar oss i ett ämne med teori och praktik i systemet. Temat kommer att variera från år till år.
  • Frågor och svar
    Under året har det inkommit många ärenden och frågor till HRM. I detta pass tar vi upp och går igenom delar som vi ser är återkommande i ärenden och frågor.

 

 

  Dag 2 – Årsskiftesutbildning 8/12


Vi drar igång vid 08.30 och håller på till cirka 16.00 Innehållet för dag 2 följer nedan:

  • CSR-förfrågan
  • Extrakörning
  • CSR-svar
  • FORA
  • Sjukstatistik
  • Skattetabeller


 

Plats och praktiska saker.

Vi kommer att hålla till i Växjö och ni väljer själva om ni vill delta båda dagarna eller endast under en av dagarna.

Vi återkommer med kompletterande information som lokal, priser och en mer detaljerad agenda inom kort.

Om ni redan nu vill boka upp er eller har några frågor, vänligen skicka ett e-post till anmalan@hrmsoftware.se.

HRM inleder samarbete med Kivra

20 september, 2016

Intresset för att digitalisera distributionen av utskick från HRMs HR-processer växer snabbt. Nu inleder HRM Software och Kivra ett partnerskap som innebär att HRM Software kommer erbjuda alla sina kunder möjligheten att skicka HR-relaterade dokument via Kivra.

 

Över 600 företag och myndigheter skickar idag post såsom årsbesked, fakturor, kreditupplysningar och HR-relaterade dokument via Kivra. Efterfrågan på att digitalisera HR-processer via Kivra växer snabbt.

 

Partnerskapet innebär att ännu fler arbetsgivare kan skicka HR-relaterade dokument på ett säkert sätt digitalt via Kivra.

Läs vidareexpand_more

- Vi ser en ökad efterfrågan från våra kunder att kunna digitalisera lönespecifikationer och andra HR-dokument via Kivra. Därför är vi väldigt glada över att inleda ett samarbete där vi tillsammans med Kivra och våra kunder kan digitalisera dokument på ett säkert och hållbart sätt, säger Christian Myhrberg, VD HRM.

 

- Tack vare vårt samarbete kan fler arbetsgivare på enkelt och säkert sätt digitalisera sina HR-dokument. Fler avsändare innebär dessutom att fler privatpersoner kommer att använda Kivra samt få mer av sin post digitalt, det gillar vi, säger Stefan Krook, VD Kivra.

 

Är ditt företag intresserad av att börja skicka digitala HR-dokument till era anställda via Kivra & HRM Software?
Kontakta sales@kivra.com.

 

Läs mer om Kivra på www.kivra.se


För mer information, kontakta gärna:
Fredrik Hyltsten, Försäljningschef HRM. 070-341 46 26, fredrik.hyltsten@hrmsoftware.se
Stefan Krook, VD Kivra, 070-111 12 13, stefan.krook@kivra.com

 

Om HRM Software
HRM Software AB utvecklar och stöder mjukvarulösningar under namnet HRM som ger organisationer och företag möjlighet att planera, administrera och utveckla sin nyckeltillgång – medarbetarna. Målet är att tillhandahålla innovativa och personliga lösningar med hög grad av tillgänglighet baserade på modern teknik som förbättrar det dagliga HR- och lönearbetet. Lösningarna ska också stödja affärskritiska HR-processer som bidrar till att utveckla och bibehålla företagets konkurrenskraft. HRM Software säkerställer därmed att organisationen kan optimera värdet av sin viktigaste tillgång - medarbetare och bidrar på det sättet till förbättrade prestationer och resultat i verksamheten. Läs mer på hrmsoftware.se


Om Kivra
Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Hundratusentals personer i Sverige använder Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

HRM deltar i Hackathon

21 april, 2016

I slutet av april månad kommer HRM Software att delta i Digitala veckans Hackathon(http://digitalaveckan.se/). I denna tävling kommer alla deltagande lag få 24 timmar på sig för att lösa en programmeringsuppgift i jakten på det stora utvecklarpriset.

 

Eftersom vi har många passionerade och drivna utvecklare på HRM ställer vi upp med sex personer indelade i två lag.

 

Må bästa lag vinna!

 

Vill du veta mer om Hackathon - Läs mer här »

Möt HRM i Göteborg

20 April, 2016

3 maj medverkar HRM på konferensen Forum Affärssystem & HR 2016 i Göteborg. Du hittar oss i monter L13-14 där du får en unik möjlighet att se hur våra kunder skapar värde och nytta genom att välja HRM som partner kring Lön och HR.

 

På konferensen kommer du även ha möjlighet att få en "sneak-peak" på hur ni kan jobba mobilt med HRM. En lösning vi kommer att släppa efter sommaren i år, 2016.

 

Lite om Konferensen

 

För 13:e året sedan 2004 genomför Forum4IT konferensen och utställningen Forum Affärssystem & HR. Liksom tidigare år har konferensen samlat de ledande leverantörerna till en gemensam konferens där besökaren under en dag har möjlighet att besöka ett stort antal intressanta och spännande systempresentationer och föreläsningar.

 

Läs mer här »

HRM har ny webbplats!

9 Februari, 2016

Att våga vara annorlunda och se saker på lite annat sätt har blivit ett kännetecken för HRM sedan starten 2001. Redan då insåg Sven Ingemarsson och hans kollegor att Internet och webben var här för att stanna. HRM blev det första HR/Löne-systemet i Sverige som i grunden utvecklades som en tjänst och tillgänglig via Internet.

 

Att utmana konventionella sätt att hantera HR/Lön är en inställning som har följt HRM sedan dess.

 

Nu när vi lanserar vår nya webbplats tänker vi likadant. Vi gör inte riktigt som alla andra och det är ett medvetet val.

 

Samtidigt är det för oss på HRM viktigt att värna om våra ledord, Innovativt, Personligt och Tillgängligt. Tillsammans med att vi är ett småländskt företag vill vi att Du uppfattar oss som det lite mer personliga företaget inom HR/Lön.

 

Utforska gärna vår webbplats. Under våren 2016 kommer vi att fortsätta utveckla den så titta gärna in med jämna och ojämna mellanrum.

 

Feedback? Hör gärna av dig. Vi gillar att bli bättre!

 

Fredrik Hyltsten

Sälj/Marknadschef

fredrik.hyltsten@hrmsoftware.se